Od Denníka po SPEEM. Príbeh vzniku.

Naša značka Speem nevznikla zo dňa na deň. Toto je jej príbeh:

Celé to začalo v decembri 2017 touto fotkou na Instagrame. Vznikol Denník nevyspatej matky.

 

Dennik bol moja forma psychohygieny. Všetko okolo materstva,  nový človiečik v rodine, veci s tým súvisiace, na ktoré ma nikto neupozornil, sa diali dennodenne a chcela som sa s nimi podeliť s ostatnými. Nikdy nekončiaca nevyspatosť bola moje stredné meno. A to som ešte netušila, že v čase písania tohto blogu budem mať doma takýchto malých budičov až troch. Aby to celé nebolo len o sťažovaní sa, aké to je náročné, postupne začali vznikať blogy, recenzie, recepty na príkrmy, ktoré sme skúšali a chutili, podcastové rozhovory … všetko čo mohlo ostatným mamičkám pomôcť v ich dôležitej rodičovskej úlohe.

Človek si po toľkých rokoch na materskej už ani nevie predstaviť návrat do práce. Život pred rodičovstvom sa mi  úplne zmenil. Navždy. A tak sme na konci roka 2020 s manželom sedeli spolu na gauči a rozmýšľali, čo by sme v pracovnej oblasti mohli spolu podniknúť.

Tam vznikla prvýkrát myšlienka vzrábať vlastné pyžamá, ako boj proti nevyspatosti, ktorá sa niesla celý čas so mnou. Nasledovalo dlhé obdobie študovania problematiky okolo módy, hľadanie dodávateľov, utvárania predstáv a vízie celej značky.

Uvedomenie si zodpovednosti

Počas tohto celého došlo k veľkej zmene v plánoch. Spoznanie pozadia pestovania bavlny, používanie tých najagresívnejších pesticídov pri jej pestovaní, zdieranie farmárov a mzdy šičiek v Ázii, ktoré nedostávajú ani mzdu potrebnú na jedlo, zmenilo celé naše nastavenie lacnej hromadnej výroby a predaja. Problematika, ktorá ovplyvňovala moje smerovanie, je široká. Keď vás to zaujíma, odporúčam film True cost  alebo podcasty Fashion Session od Natálii Pažickej a Zuzany Dudkovej. Tam nájdete zhrnuté základné informácie, ktoré takmer určite ovplyvnila aj váš pohľad na módu.

Rozhodnutia, ktoré nasledovali, boli napríklad presun celej výroby domov na Slovensko a vnútorný záväzok nikdy nevyrábať mimo EÚ. Voliť materiály, ktoré majú čo najmenší  negatívny environmentálny dopad na planétu. Farbiť materiál spôsobom, ktorý nie je zdravotne závadný. Aktuálnou voľbou č.1 je modal a mikromodal, ktorý je mäkučký, pohodlný a spĺňa naše ekologické kritériá. Viac o materiáloch píšem v článku tu: https://www.speem.sk/modal_a_nase_materialy/

Takto vznikla značka Speem – udržateľné pyžamá a domáce oblečenie. 

Prvým kúskom bolo naše pyžamko pre deti. Pri veciach, pri ktorých to pôjde, chcem voliť unisex verzie. Tak je to aj pri tomto pyžamku. Sekne dievčatám i chlapcom. Najlepšia potlač pre tieto pyžamá boli  samozrejme zvieratká. Mám veľmi rada minimalizmus. Ten sa odrazil aj v návrhu zvieratiek, ktorý nám pomohla zrealizovať do finálnej podoby Betka . Náš najstarší syn miluje dinosaury a v čase tvorenia pyžám bol jeho obľúbenec triceratops. Nebolo o čom, je tam 🙂

Pre dospelých chceme vyrábať kúsky vhodné do kapsulového šatníka. To zjednodušene znamená, že sú ľahko kombinovateľné, kvalitné a môžete ich nosiť na doma, šport, turistiku, von… Chcem, aby naše veci vyrobené pre dámy boli využiteľné pri takmer každej príležitosti. Aby mamy na materskej v nich mohli tráviť čas doma a bez problému v nich vybehli na nákup. Aby sa v nich cítili pohodlne, mäkko a pekne. Príkladom je toto univerzálne predĺžené dámske tielko

Postupom času sme pustili aj do ďalších mäkučkých kúskov pre deti. Obľúbené sa stali detské čelenky, letné opaľovačky, či detské tričká. Nájdete u nás aj pyžamká pre bábätká a to ako detský overaly na spanie

Pozývam vás k študovaniu týchto tém (takýto článok nie je posledný) a podpore lokálnych udržateľných značiek.

Napríklad aj tej mojej SPEEM.

??????
https://www.speem.sk/

VIDELA  SI UŽ AJ MOJE PODCASTY? -> ČO MI NIKTO NEPOVEDAL