Dovolenka s deťmi v Taliansku

Cesta do Talianska

Najdesivejšie pre nás, ako rodičov, bola dlhá cesta tam aj späť. Dovolenka v Taliansku a samotná cesta neboli zrovna najrýchlejšie. Chvíľu to trvá. Čistý čas odhadovaný GPS navigáciou bez prestávky autom bolo 7,5 hodiny. Manželov predpoklad bol 12 hodín s tromi malými deťmi. Premýšľali sme nad dvomi plánmi. Prvý, že vyrazíme okolo polnoci, zobudíme a nasadíme deti. Druhý, že ich nedáme spať a uprostred noci sa zdvihneme, oblečieme a ideme. Plán A bol ten lepší plán.

Okolo polnoci sme obliekli deti, vytiahli ich z postieľok, naložili do auta a išli. Kufre som zbalila počas dňa, večer sme ešte doplnili nejaké drobnosti a išli. Každý z nich mal v batohu kraťasy.  Tie si prezliekli už na mieste. Deťom do auta som vzala vankúše, deky a obľúbených plyšákov. Pred 1 hodinou v noci sme vyrazili. Deti čulé, ja unavená. Manžel nabral síl počas doobeda, keď si ľahol s Ninou a spal počas dňa. Ako keď sa chystáte na nočnú.

Večer pred odchodom sme sa nachystali ako na spánok. Kúpeľ, zuby, pomodliť a spať. Deti si nedali pyžamá. Obliekli si tričká a trenky a Nina body a tepláčiky. Aby bolo jednoduché ich zobudiť, rýhlo dať tepláky a vyraziť. To ako to bude prebiehať sme im hovorili už pár krát aj dni predtým, aby boli pripravený.

Čo zbaliť do auta

V prvom rade jedlo a vodu. Klasika zlepenec chlieb alebo rožok. U nás má každý jeden  špecifické prianie čo do vnútra rožku alebo žemle. Tak robím aj tri druhy. Zbalila som aj samostatne nakrájanú čerstvú zeleninu, jabĺčka… Sladkosti beriem také, aby sa nerozpustili počas cesty. Suché keksy a tiež som vzala ovocné kapsičky. Dobrou pomôckou je tzv chladiaca taška. Do nej sme si dali desiatu. Avšak zbalila som aj nejaké zvyšky, ktoré by sa pokazili v chladničke. Ale tiež niečo, čo si dáme na jedenie na mieste.

Na usb kľúči sme mali prichystané audio rozprávky.  Mňa uspal Mechúrik Koščúrik niekde v Rakúsku. Zobudila som sa až na hranici s Talianskom počas Červenej čiapočky. Deti vydržali skoro do 3 ráno, potom už spali cca do siedmej hodiny. Spravili sme si raňajkovú prestávku a pokračovali ďalej.

Nezabudnite mať po ruke lekárničku. S Matejom sme si dali kinderyl a bolo nám obom lepšie.

Prestávky

Pravidelné cik pauzy sú dosť dôležité. Či už šoférujete alebo ste malé dieťa. Pripravte sa, že v Rakúsku sa na benzínkach za wc platí cca 50 centov. Majú tam nejaký systém lístkov, ktoré zbierate a potom vám odrátajú niečo zo sumy tankovania. Toto si už skutočne presne nepamätám. Odpočívadlá môžu byť v katastrofálnom stave, ale to aj v Taliansku. Tam som za wc na pumpe neplatila. Ale tiež žiadna sláva.

Príchod do Lignano Sabbiadoro

Do Lignana v Taliansku sme prišli cca okolo 13tej a mali čas na pozretie mesta, išli sme mrknúť, kde je more a či sa platí všade za pláže alebo nájdeme aj for free. Je lepšie prísť skôr. Nájdete parkovanie, pozriete v mieste bydliska reštaurácie, kde je more atď. Pláž sa deťom veľmi páčila. Bolo však príšerne horúco, tak posledných 20 minút sme prečkali v aute s klímou a išli hľadať parkovanie.

Na mieste sme už mali dohodnuté stretnutie s majiteľom. Ubytovanie sme hľadali cez Airbnb. Naše bolo čerstvá novinka a my sme boli veľmi spokojní. Ja som išla s majiteľom pozrieť, ako to u neho funguje. Všetko mi vysvetlil, ukázal. Kde bývame, zariadenie bytu, ako funguje v Lignanu parkovanie. Tam boli zóny zadarmo, platiace a slúžiace len na rýchle naloženie.

Ja mávam praktické otázky: kde sú napríklad smetné koše. Za prvé sme piati a za druhé máme dieťa s plienkou. Chápeme sa. Za druhé či je pitná voda z vodovodného kohútika. Ako funguje klimatizácia, parkovanie v meste, pláže a platenie za ne. A kde nájdeme napríklad potraviny. Kontakt sme na seba mali a komunikovali cez WhatsApp.

Našu cestu si môžete pozrieť aj v tomto reelsku:

Prvý deň

To je takzvaný vybaľovací a zoznamovací. Ja som mala príšerný spánkový deficit. Dali sme si niečo pod zub, vybalili veci a chlapci si zapli rozprávky. Nina aj ja sme si išli ľahnúť a náš tato tiež. Zobudila som sa prvá o tri hodiny. Jedno dieťa spalo s nami, druhé vedľa v izbe a tretie na gauči. K moru sme išli až na druhý deň. V tento deň sme sa nikam neponáhľali. Náš tato vyrazil sám na elektrickej kolobežke na nákup. Fungovanie kolobežiek je tam iné, ako sme zvyknutí na Slovensku. Platí sa 5€ za odomknutie a potom je to už takmer zadarmo – 1 cent za minútu. Kolobežka sa dá zaparkovať a uzamknúť a potom v jazde pokračovať bez nutnosti ďalšieho odomknutia. Prvé odomknutie je zdarma.

Matej si okamžite dal nafúknuť rukávniky a vyrazil plávať. Leo a Nina ostali verní piesku a hľadali mušle. Nakoniec sa aj oni dvaja odhodlali skúsiť vodu. Potom bol už problém dostať ich domov. Našli sme si pláž, kde si viete doniesť svoj slnečník aj stoličky. Bola označená. Vždy sa dalo nájsť na nej svoje miesto. A keď sme mali šťastie, našli sme aj voľný stojan na slnečník. Bola chyba, že sme si nevzali stoličky. Možno by bolo menej piesku všade. Na našej pláži bola plytká voda, skôr pre deti než na plávanie. Čiže veľmi babyfriedly. Nina si našla nejakého talianskeho kamoša. Požičala si kýblik aj lopatku a vôbec ich neodradila jazyková bariéra.

Nezabudnite si na pláž vziať každému dieťaťu jeho kýblik a lopatku. Vyhnete sa mnohým nezhodám a detským bitkám a plaču.

Travel reels vlogy

Počas celej dovolenky sme točili krátke reelska, v ktorých sa môžete dozvedieť viac o atrakciách v okolí, našom ubytovaní, alebo aj tom, koľko stojí zmrzlina
Deň 2

– prvý krát na pláži: https://bit.ly/Video-reels2
Deň 3

– prieskum mesta: https://bit.ly/Video-reels3

Deň 4

– more : https://bit.ly/Video-reels4

Deň 5

– Zábavný park: https://bit.ly/Video-reels5
Deň 6

– Maják, mólo, nová pláž a pokus o fotenie našej značky Speem: https://bit.ly/Video-reels6

Deň 7

– Výlet do Padovy: https://bit.ly/Video-reels7

Deň 8

– Posledný deň na pláži: https://bit.ly/Video-reels8

Krátky blog o fotení slovenského detského oblečenia v Taliansku nájdete tu.

Celý pobyt

Paradoxne s deťmi a varením i praním to bola skvelá dovolenka v Taliansku. Odišli sme od domácich povinností a starostí. Na nákup sme ísť museli, tiež sa varilo aj pralo. Po pobyte na pláži prišli všetci príjemne unavení a plní piesku. Ráno sme neskoro vstávali, dali sme si raňajky a nejaký obed. Boli dni, keď chlapci vyrazili za dobrodružstvom a ja s Ninou sme si uctili siestu. Ona spala od jednej do tretej až pol štvrtej. Okrem obeda sme si robili aj krupicu alebo sme išli na zmrzlinu.

Taliani sú veľmi milí, milujú deti, rozprávajú sa s nimi. Milujeme ich kuchyňu – originál pizza od nich, cestoviny, mozzarella, zmrzlina. Proste mňam. Taliansko je nielen gastronomický zážitok, ale i architektonický a historický.  Najlepšie je navštíviť pamiatky mimo horúceho leta. V lete dajte prednosť moru, kúpaniu a zmrzline.

Koľko nás 9 dňová dovolenka stála?

Ubytovanie
38€
Spolu
1 772€
Pokračovať v článkoch o Taliansku ešte chvíľu budem. Či už o tom, ako sa prakticky zbaliť, čo nezabudnúť doma, alebo o lekárničke.

ČITALA SI UŽ AJ TENTO BLOG? ->Krôčik k udržateľnosti na materskej

Do pozornosti dávam našu mäkučkú značku SPEEM , ktorej som tvorcom. Keďže mám vás mojich čitateľov tak rada, môžete si uplatniť zľavu 10% na svoj prvý nákup.